Zrobiłeś przelew na złe konto? Sprawdź co zrobić.

Zrobiłeś przelew na nie te konto? Sprawdź co możesz zrobić aby odzyskać.

Poradniki

Zrobiłeś przelew na nieprawidłowe konto? Sprawdź co możesz zrobić aby odzyskać. Odzyskanie pieniędzy przelanych na złe konto będzie skłonniejsze. W dniu 27 kwietnia 2018 r. Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o o usługach płatniczych, której poleceniem jest ułatwienie klientom odzyskania pieniędzy. Jak odzyskać pieniądze wg nowych przepisów?

Zrobiłeś przelew na nieprawidłowe konto? Sprawdź co możesz zrobić aby odzyskać.

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o usługach płatniczych. Dzięki zmianie znikną kłopoty z odzyskaniem pieniędzy, które klient omyłkowo przelał na złe konto. Projekt powstał w wyniku współpracy Prezydenta RP i Rzecznika Finansowego, z poparciem pozostałych członków Zespołu Analiz Systemowych.

Zobacz również:

Co zrobić jeśli bank odrzucił reklamację?
– Nowe przepisy przyjęte stały w Urzędzie jednomyślnie, co oferuje o tym, iż to inicjatywa ponad planami i bardzo potrzebna społeczeństwu – mówił Prezydent Andrzej Duda, w trakcie uroczystości podpisania ustawy w dniu 27 kwietnia 2018 r.

W Sejmie za przyjęciem ustawy głosowało 436 posłów, w Senacie za przyjęciem ustawy głosowali wszyscy Senatorowie – 79, nikt nie był przeciw i nikt nie wstrzymał się od głosu. Nowe regulacje zaczną wchodzić w ruchu 3 miesięcy po publikacji ustawy w Serwisie Ustaw.

Zrobiłeś przelew na złe konto? Sprawdź co zrobić.
Zrobiłeś przelew na złe konto? Sprawdź co zrobić.

Pomyłka może zdarzyć się każdemu
– Z wyników do nas wpływających wynikało, że omyłkowy przelew na złe konto, był źródłem poważnych problemów. W skrajnych przypadkach klienci zostawaliśmy w współczesny ćwicz pieniądze, gdyż nie było procesu zmuszającego klienta do zwrotu środków. Dzięki tej nowości w grup przypadków zdobędziemy je nawet w ciągu paru dni – mówi Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.

W realizacji pomyłka we wskazaniu numeru konta może przydarzyć się każdemu. Do Rzecznika skarżyły się osoby, które wpisały cały numer konta osobistego odbiorcy (o co szczególnie łatwo przy masowych przelewach realizowanych przez przedsiębiorców), pomyliły się przy wpisywaniu numeru konta albo nawet wykonały przelew na konto podane np. w tematach informacyjnych. Do tej chwile, nie było przystępnej i prostej procedury odzyskiwania takich środków. Dodatkowo tajemnica bankowa nie pozwalała ujawniać danych klientowi, co uniemożliwiało złożenie pozwu w stosunku.

Jak odzyskać pieniądze?

Po zmianach klient, który zorientuje się, że omyłkowo wykonał przelew na krótkie konto będzie wypowiadał swój bank lub SKOK o tym fakcie. Obecny będzie miał 3 dni na poinformowanie klienci o braku i konwencjach braku zwrotu środków w ruchu 30 dni.

– Zwrot środków będzie przygotowywany na dodatkowy rachunek techniczny, co gwarantuje pełną anonimowość odbiorcy omyłkowego przelewu. Po otrzymaniu środków, dostawca w ruchu 1 dnia codziennego będzie oddawał je na konto klienta. Jeśli w umowę zaangażowanych istniałoby dwóch dostawców termin wydłuży się do paru dni codziennych – wyjaśnia Bartosz Wyżykowski, radca prawny w biurze Rzecznika Finansowego.

Jeśli odbiorca omyłkowego przelewu nie zwróci pieniędzy dobrowolnie w ruchu 30 dni, bank lub Skok będzie przymuszony do dania płatnikowi danych użytkownicy.

– Zapewni to silne dochodzenie prawa na drodze sądowej. Podstawę prawną znaczyć będą przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu. Sąd oceni zaś, czy chcenie płatnika jest korzystne – mówi Bartosz Wyżykowski.

W realizacji nazywa to, że klient omyłkowego przelewu, który nie zwróci omyłkowo otrzymanych kwot będzie przymuszony do ostatniego wyrokiem sądu i weźmie i koszty powiązane z procesem.

Rola Zespołu Analiz Systemowych
Powodem do przygotowania proponowanych zmian były przedmioty zgłaszane przez nabywców do Rzecznika Finansowego. Stały one przez Rzecznika zasygnalizowane w ramach prac Zespołu Analiz Systemowych. Zespół został powołany przez Szefa Kancelarii Prezydenta RP w projektu formułowania propozycji zmian obowiązujących regulacji prawnych w oparciu o sprawy obywateli, które były problemem rozpoznania przez Biuro Interwencyjnej Poradzie Prawnej Kancelarii Prezydenta RP lub wezwanych do pomocy w ramach Zespołu: Rzecznika Finansowego, Rzecznika Praw Dziecka, Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Rzecznika Praw Pacjenta.

Artykuł powstał dzięki serwisowi pożyczki na zasiłki

0 0 votes
Oceń
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments