Kupony rabatowe sposobem na zyski w e-commerce

Kupony rabatowe sposobem na zyski w e-commerce

Firma

Internetowy handel jest niezwykle konkurencyjną branżą. Aby się w niej utrzymać, trzeba zbudować bazę lojalnych klientów. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest zaoferowanie im kuponów rabatowych. W jaki sposób wykorzystać je tak, by jak najbardziej zwiększyć zyski sklepów.

 

Wiele możliwości promocji

Nawet najlepsza promocja nie pomoże nam zwiększyć sprzedaży, jeżeli nie uda się nam jej zaprezentować klientom. Na szczęście istnieje na to wiele metod – zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Przyjrzymy się im poniżej!

Promocja zewnętrzna

Do zewnętrznych form promocji zaliczamy serwisy promujące kupony rabatowe. Tego rodzaju witryny umieszczają linki do kuponów rabatowych oferowanych przez szeroką gamę internetowych sklepów z różnych branż. Na takiej stronie mogą pojawić się również Twoje rabaty, jednak musisz pamiętać, że za każdą sprzedaż uzyskaną za pośrednictwem serwisu będzie on pobierał prowizję.

Warto jednak skorzystać z tej formy promocji, ponieważ popularny serwis tego typu może w naprawdę dużym stopniu zwiększyć widoczność kuponów. Należy przy tym dokładnie przemyśleć decyzję o podjęciu współpracy, sprawdzając czy pobierane przez witrynę prowizję są adekwatne do jego popularności.

Promocja wewnętrzna

Chociaż zewnętrzna promocja kuponów jest nieodłącznym elementem opartej o nie kampanii, sklepy internetowe wolą promować je wewnętrznie. W tym przypadku nie trzeba dzielić się zyskami i można dostosować promocję do klienta. Mamy bowiem możliwość zaoferowania specjalnych zniżek dla klientów stałych lub nowych oraz osób, które opuściły koszyk. Naprawdę warto z niej skorzystać, gdyż dzięki temu możemy trafić z naszymi promocjami do bardzo różnych grup klientów.

Kierowanie kuponów rabatowych do różnych grup klientów oznacza różnicowanie nie tylko wielkości zniżki, ale i sposobu promocji. Do stałych klientów możemy trafić za pomocą mailingów, najlepiej dostosowanych do nawyków zakupowych klienta. Nowym możemy zaś zaprezentować kupony za pośrednictwem wyskakujących okienek na stronie internetowej. Możliwości jest naprawdę mnóstwo!

Kalendarz promocji

Na pewno zwróciłeś uwagę, że wiele sklepów oferuje „okazyjne” promocje. Warto zasugerować się tą praktyką i przygotować specjalne zniżki na odpowiednie zniżki np. na okres bożonarodzeniowy, Walentynki lub Dzień Dziecka. To szansa na naprawdę duże zyski, której nie wolno przegapić!

Dobrze przemyśl wysokość rabatów

Promocja powinna poszerzyć naszą bazę klientów, ale też przede wszystkim być rentowna. Dlatego też należy dokładnie przemyśleć wysokość rabatów, by uniknąć sytuacji, w której nasze zyski ze sprzedaży staną się niesatysfakcjonujące. Warto przy tym pamiętać, że zniżki powyżej pięćdziesięciu procent są dla klientów podejrzane, ponieważ sugerują produkt, którego usiłujemy się pozbyć. Dlatego też większość sklepów nie wykorzystuje zniżek o wysokości przekraczającej trzydzieści procent.

W przygotowaniu artykułu pomogła witryna terdeals.com/pl.

 

 

0 0 votes
Oceń
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments